Lai veicinātu uz sabiedrības ilgtspēju vērstu sabiedriski nozīmīgu raidījumu, kā arī kvalitatīvu izklaides un sporta raidījumu veidošanu komerciālajās televīzijās un radio, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP)ir izsludinājusi sabiedriskā pasūtījuma konkursus elektroniskajiem komercmedijiem.

Konkursu mērķis ir sabiedriskā pasūtījuma ietvaros veicināt uz sabiedrības ilgtspēju - t.sk. sabiedrības veselību, uzņēmējdarbību, finanšu un tiesību pratības veicināšanu - vērsta satura veidošanu, tostarp izglītojoša un informatīva izklaides un analītiska sporta satura, kā arī bērnu un pusaudžu auditorijai paredzēta satura veidošanu latviešu valodā komerciālajās televīzijās un radio.

Šādu raidījumu veidošanai konkursā komerciālajām televīzijām paredzēts sabiedriskā pasūtījuma finansējums 110 000 eiro. Savukārt radio – 90 000 eiro.

“Iedzīvotāju mediju lietošanas paradumi liecina, ka nepieciešamība pēc kvalitatīva izklaidējoša orģinālsatura, kas veidots šeit pat Latvijā, ieņem ļoti būtisku lomu. Padomes un “Latvijas Faktu” veiktā pētījumā 74% iedzīvotāju ir norādījuši, ka medijos viņus interesē izklaide. Vairāk par izklaidi Latvijas iedzīvotājus interesē vietējās un starptautiskās ziņas – attiecīgi 88% un 82%. Savukārt, runājot par sportu, bez sekošanas līdzi sporta notikumiem tiešraidē iedzīvotājus interesē arī sporta procesu kvalitatīva analīze. Tādēļ līdztekus ziņu, analītiskiem un pētnieciskiem raidījumiem, kuru atbalstam Padome jau ir izsludinājusi vairākus konkursus, ir svarīgi, lai iedzīvotājiem būtu pieejami arī kvalitatīvi Latvijā radīti izklaides un sporta raidījumi,” saka par satura attīstību atbildīgais NEPLP loceklis Jānis Eglītis.

Viņš uzsver, ka konkursā Padome aicina pieteikt arī projektus, kas vērsti uz bērnu un pusaudžu auditorijas uzrunāšanu. 

Lai veicinātu satura pieejamību cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem, konkursos ir paredzēta iespēja iegūt papildu punktus par subtitru vai surdotulkojuma nodrošināšanu lineārajā apraidē vai izvietojot raidījumu digitālajā vidē. Tāpat augstāku novērtējumu gūs tie projekti, kas paredz satura izplatīšanu dažādās platformās, lai sasniegtu pēc iespējas plašāku auditoriju, tostarp interneta vidē, drukātajos medijos, sociālajos medijos, podkāstos u.c.

Konkursos var piedalīties nacionālās, reģionālās un vietējās komerciālās televīzijas un radio. 

Pieteikumus aicinām iesniegt līdz šī gada 18. martam, plkst. 16.00, elektroniski nosūtot uz NEPLP e-pasta adresi: konkursi@neplpadome.lv

Ar plašāku informāciju par konkursu nolikumiem un iesniedzamajiem dokumentiem aicinām iepazīties šeit: konkursi televīzijāmkonkursi radio

Kopš februāra NEPLP izsludinājusi jau sešus konkursus

Kopš februāra NEPLP kopumā ir izsludinājusi jau sešus konkursus komercmedijiem – ziņu raidījumu veidošanai, medijpratības veicināšanai, informatīvi analītisko un pētniecisko, Latvijas kultūrtelpu stiprinošu raidījumu, kā arī uz ilgtspēju vērstu, kvalitatīvu izklaides un sporta raidījumu veidošanai.

Jau esam vēstījuši, ka vietējā satura atbalstīšanai komerciālajās televīzijās un radio šī gada NEPLP budžetā ir piešķirts vēsturiski lielākais finansējums - 1,38 miljoni eiro. Tas ir par 31% lielāks nekā 2020. gadā, neskaitot līdzekļus neparedzētiem gadījumiem 1 miljona eiro apmērā, kas pērn tika piešķirti Covid-19 radītās krīzes seku mazināšanai komercmedijos.

Kopumā šogad paredzēts izsludināt konkursus 7 virzienos.