Apstiprināts ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes 2022.gada 27.janvāra lēmumu Nr. 54/1-2.
Ņemot vērā, ka Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk – Padome) stiprina audiovizuāla pakalpojuma pēc pieprasījuma jomas regulāciju, Padome sniedz papildu skaidrojumu par audiovizuāla pakalpojuma pēc pieprasījuma veidiem, tādejādi veicinot to izpratni. Padome norāda, ka veidu dalījums noteikts Eiropas Audiovizuālās Observatorijas datubāzē “MAVISE”, kurā arī Padomei jāsniedz informācija par Latvijas jurisdikcijā esošajiem pakalpojuma pēc pieprasījuma sniedzējiem, un 2022.gada 29.decembrī apstiprinātās Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālās stratēģijas 2023.-2027.gadam 3.Pielikuma “Audiovizuāla pakalpojuma pēc pieprasījuma sniegšanas kārtība” 2.3.punktā. Pakalpojuma pēc pieprasījuma veidi:
1.SVOD (subscription video-on-demand)
Abonēšanas audiovizuāls pakalpojums pēc pieprasījums – pakalpojumu modelis, kurā lietotāji maksā regulāru maksu, lai bez reklāmām piekļūtu katalogam, kurā ir raidījumi, t.sk. filmas, televīzijas pārraides un cits audiovizuāls saturs.
2.TVOD (transactional video-on-demand)
Transakciju audiovizuāls pakalpojums pēc pieprasījuma – pakalpojuma modelis, kurā lietotāji maksā par katru raidījumu, t.sk. filmu, televīzijas pārraidi un citu audiovizuālu saturu, tas ir pieejams bez reklāmām.
2.1. NVOD (near video-on-demand)
Pietuvināts audiovizuāls pakalpojums pēc pieprasījuma – pakalpojuma modelis, kurā lietotājs maksā par katru atsevišķu raidījumu, t.sk. filmu, ko pakalpojuma sniedzējs piedāvā skatīties noteiktā laikā. Pakalpojums pieejams bez reklāmas.
3. FVOD (free video-on-demand)
4. AVOD (advertising-based video-on-demand)
Padome norāda, ka var pastāvēt platformas, kurās vienlaikus ir piedāvāti vairāki pakalpojuma pēc pieprasījuma modeļi. Piemēram, SVOD un TVOD , SVOD un FVOD vai FVOD un AVOD.