Paredzams, ka šo programmu, kuras kopējais apjoms ir ap 1,6 miljoniem eiro, kopā ar informatīvo ziņojumu par kritisko situāciju visā mediju nozarē, jau šonedēļ virzīs Kultūras ministrija, bet jau visdrīzākajā laikā apstiprinās Ministru kabinetā.
“NEPLP ir sagatavojis elektronisko plašsaziņas līdzekļu Covid-19 krīzes stabilizācijas plānu, kas paredz komerciālo radio un TV darbības nodrošināšanu ārkārtējās situācijas apstākļos un garantēs, ka sabiedrību turpina saņemt kvalitatīvu un daudzveidīgu informāciju, kā, piemēram, iemīļotās TV ziņas un izklaidējošos radio rīta raidījumus,” informē NEPLP loceklis Jānis Eglītis, uzsverot, ka programma ļaus medijiem paturēt darbā žurnālistus, populārāko raidījumu vadītājus un citus satura radītājus, nodrošinot viņiem krīzes apstākļos tik nepieciešamās sociālās garantijas, vienlaikus veicinot godīgus spēles noteikumus nozarē pēc krīzes pārvarēšanas.
Jāatgādina, ka mediju joma šobrīd ir kraha priekšā, ņemot vēā straujo reklāmas ieņēmumu kritumu. Atsevišķiem komerciālajiem radio un TV reklāmas ienākumi aprīli samazinājušies pat par 80%, savukārt vidēji nozarē uz pusi. Daļa radio jau sākusi darbinieku atlaišanas.
Komerciālie elektroniskie mediji uz ārkārtējās situācijas laiku varētu pretendēt uz aptuveni 1,6 miljonu eiro lielu finansējumu. Lielāka daļa konkursa kartībā tiktu sadalīta esošo TV un radio ziņu pārraižu, pētniecisko un izklaidējoši informatīvo, kā arī kultūras raidījumu pārraižu turpināšanai. Galvenais akcents konkursos tiks likts uz žurnālistu un citu satura radītāju algošanai novirzīto izmaksu kompensēšanu. Konkursos varēs piedalītie tikai tie EPL, kuri ar saviem darbiniekiem būs noslēguši darba līgumus un veic sociālās apdrošināšanas iemaksas.
Tāpat uz ārkārtējās situācijas laiku paredzēts komercmedijus atbrīvot no ar apraidi saistītajām izmaksām, kas mēnesi kopumā pārsniedz 200 000 eiro.
Pēc plāna pieņemšanas un konkursu komercmediju atbalstam izsludināšanas, NEPLP gatavos pieprasījumu par situācijas stabilizēšanu sabiedriskajos medijos, bez kuru pilnvērtīgas darbības nav iedomājama Latvijas informatīvas telpas drošība. Pēc LTV un LR aplēsēm sabiedrisko mediju iespējamie zaudējumi no reklāmas ieņēmumu krituma šogad varētu sasniegt 1,4 miljonus eiro.