Lai stiprinātu Latvijas kultūrtelpu un veicinātu satura pieejamību par latvisko dzīvesziņu, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) konkursa rezultātā piešķīrusi finansējumu 124 990 eiro kultūras raidījumu veidošanai komerciālajās televīzijās un radio.
“Ar šī konkursa palīdzību vēlamies veicināt kvalitatīvu vietējo kultūras raidījumu veidošanu Latvijas medijos,” saka NEPLP priekšsēdētāja vietniece Aurēlija Ieva Druviete.
Viņa piebilst: “No Padomes izsludinātajiem konkursiem redzam, ka Latvijas komerciālo mediju vidū līdz šim lielākā interese ir bijusi tieši par kultūras raidījumu veidošanu, piesaistot sabiedriskā pasūtījuma finansējumu.”
“Šī konkursa mērķis ir stiprināt Latvijas kultūrtelpu un sekmēt nacionālās identitātes apzināšanos sabiedrībā. Priecē, ka šajā jomā Latvijas mediju telpā ir redzams liels potenciāls un medijiem ir interese veidot kultūrai veltītus raidījumus šī jēdziena visplašākajā nozīmē, tostarp Latvijas kultūras mantojuma izziņai, latviskajai dzīvesziņai, tradīciju pratībai un zināšanu pārnesei šodienā veltītus raidījumus,” saka Aurēlija Ieva Druviete.
Konkursā par sabiedriski nozīmīga satura, kas stiprina Latvijas kultūrtelpu, veidošanu televīzijās un radio kopumā bija iesniegts 22 projekti, kas ir augstākais rādītājs šogad līdz šim izsludinātajos NEPLP konkursos.
Konkursa rezultātā valsts finansējums piešķirts 4 raidījumu veidošanai:
- SIA “All Media Latvia” jeb TV3 raidījumam "Atrasts Latvijā!" (22 433,22 eiro)
- AS "TV Latvija" jeb Rīga TV24 dokumentālo filmu ciklam "Kas te tik laikmetīgs?" (37 188,25 eiro)
- SIA "VALMIERAS TV" raidījumam "Latvijas vēsturiskie novadi" (20 770,92 eiro)
- AS "Radio SWH" raidījumam "Kultūras mantojuma enciklopēdija" (44 597,61 eiro)
Konkursā pieteiktie projekti tika izvērtēti pēc vairākiem kritērijiem, tostarp to atbilstība konkursa mērķim, sabiedriskā pasūtījuma uzdevumiem, to aktualitāte valsts, reģiona vai vietējo notikumu kontekstā, projekta satura koncepcijas kvalitāte un detalizācijas pakāpe, kā arī raidījumu demo un satura izplatīšana dažādās platformās, sociālajos medijos, auditorijas iesaiste, sasniedzamās auditorijas lielums, finansiālā kapacitāte, saturs par latvisko dzīvesziņu, subtitru vai surdotulkojuma nodrošināšana un citi.
Kopumā NEPLP izsludinājusi 10 konkursus
Kopumā kopš februāra NEPLP ir izsludinājusi 10 konkursus komercmedijiem – ziņu raidījumu veidošanai, medijpratības veicināšanai, informatīvi analītisko un pētniecisko, Latvijas kultūrtelpu stiprinošu raidījumu, kā arī uz ilgtspēju vērstu, kvalitatīvu izklaides un sporta raidījumu veidošanai, satura veidošanai Latgales vietējās un reģionālajās televīzijās un radio programmās, satura veidošanai zemes apraidē raidošajām televīzijām, kā arī par 2021. gada pašvaldību vēlēšanu priekšvēlēšanu satura veidošanu komerciālajās televīzijās.
Šogad konkursos jau piešķirts finansējums 237 500 eiro ziņu un medijpratību veicinošu raidījumu veidošanai, kā arī 150 000 eiro analītisku un pētniecisku raidījumu veidošanai. Vēl 200 000 piešķirti uz sabiedrības ilgtspēju vērstu, kvalitatīvu izklaides un sporta raidījumu veidošanai. Bet 54 628 eiro piešķirti pilsoniskās līdzdalības, nacionālās identitātes un kultūrtelpas stiprināšanai veltītu raidījumu veidošanai Latgales televīzijās un radio.