Elektronisko plašsaziņas līdzekļu pienākumi priekšvēlēšanu aģitācijas periodā

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk – Padome) atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms 2025. gada 7. jūnijā gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām ilgst no 8. februāra līdz 7. jūnijam.

Elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem jāievēro Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma prasības, tostarp 3. panta pirmā daļa: “Slēpta priekšvēlēšanu aģitācija ir aizliegta.” Tāpat, saskaņā ar Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 24. panta ceturto daļu, fakti un notikumi raidījumos jāatspoguļo godīgi, objektīvi, ar pienācīgu precizitāti un neitralitāti, veicinot viedokļu apmaiņu un atbilstot vispārpieņemtajiem žurnālistikas un ētikas principiem. Informatīvi dokumentālajos un ziņu raidījumos fakti jāatspoguļo tā, lai apzināti nemaldinātu auditoriju.

Padome atgādina arī par Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 13. pantu: “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri nodrošina ārvalstu elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmu retranslāciju Latvijā, līgumā ar attiecīgo ārvalstu elektronisko plašsaziņas līdzekli paredz noteikumu, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā Latvijā retranslējamās programmās nedrīkst iekļaut aģitācijas materiālus par politiskajām partijām un politisko partiju apvienībām.”

Plašāka informācija pieejama Padomes mājaslapas sadaļā “Mediju monitorings” – “Vēlēšanas”.